Kundeveksten trenger mindre av dette

06.09.2023
Gode vaner tar deg igjennom utfordringene
Gode vaner tar deg igjennom utfordringene

Det virker som om mange tror at annonsering vil løse alle bedriftens problemer med for lav kundevekst.


✔ Annonsering

Det virker som om mange tror at annonsering vil løse alle problemer med tilfang av nye kunder, og bruker derfor altfor mye tid og penger på det.

Så setter de seg ned og håper på at kundene skal ta kontakt.

Dette er en håpløs strategi.

✔ Administrasjon

Mye bruk av tid på å finne de rette verktøyene til hjemmesider, e-post, regnskap etc. er bortkastet tid. Det er distraksjoner bort fra viktige kundeaktiviteter.

✔ Kreativ tankevirksomhet

Kreativitet beveger deg bort fra planene du har lagt, og kundeaktiviteten du har bestemt deg for gir resultater.

Ting tar alltid lengre tid enn du tror, og da vil din kreativitet stå i veien for at du når målet.

Kundevekst trenger mer av det gjentagende kjedelige og mindre av det kreative gøyale.

💥

Kundevekst trenger mer av dette 🚀

✔ Proaktiv kundekontakt

Annonsering kan være bra når den er målrettet og gjennomtenkt, men det aller viktigste er at den følges opp med direkte kontakt og dialog med de potensielle kjøperne.

Tankene dine bør være i kundens hode, og ikke i eget.

✔ Kontinuitet

Det er helt avgjørende å holde fokus og aktivitet lenge nok på de planene som er bestemt.

De fleste endrer retning altfor tidlig, og noen ganger rett før resultatet hadde kommet.

Kreativitet er en viktig egenskap når planene skal legges, men fungerer dårlig når de skal gjennomføres.

✔ Rutiner

Rutinene du legger deg til er selve motoren mot suksess. Gode rutiner er gode vaner som holder kontinuitet uten at du behøver å tenke.

Gode vaner holder deg gående når veien er tung og vanskelig. De tar deg gjennom tåken og ut i solen.

De holder tunge tanker borte og gir hverdagen i bedriften mening.

De riktige og gode rutinene er de som gir deg resultatene til slutt.

#bookingkoden #automatisering #relasjonsmarkedsføring #2izii