De første par årene jeg drev egen bedrift trodde jeg at når jeg hadde snakket med alle kunder, leverandører og mennesker jeg kjente til i mitt første ledd, så hadde jeg ikke større potensiale til å få flere kunder derfra. Da måtte jeg begynne å kjøpe annonser og få hjelp av et reklamebyrå.
Blogg - relasjonssalg
Før jeg inngår et samarbeid med en kunde, sørger jeg alltid for å kjenne til hva de leverer og hvilken nytte det gjør. Slik har det ikke alltid vært, men jeg har nå forstått at salgsprosessen blir mye enklere slik.
Hvordan velger du din neste kunde?
Hvem vil du ha som din neste kunde?
Hva et tilfeldig møte kan gi av muligheter.
Jeg ble medlem i et forretningsnettverk første gang i 2006 fordi jeg ønsket enklere tilgang til potensielle nye kunder, for tjenestene jeg hadde å tilby. Det var slitsomt hver dag å sitte alene på kontoret og ringe blindt ut i markedet, så jeg trengte et felleskap av likesinnede.
Hvilken farge er du?
Er det flere enn meg som synes dette er unødvendig komplisert å forholde seg til?
Nå er jeg bevisst nysgjerrig 🧐
Jeg hadde et valg den gangen for 18 år siden da en kunde spurte meg direkte «kan dere også være vårt sentralbord, Geir»?
Dette året gjorde jeg en liten endring
Denne endringen ga en inntektsvekst på 314%, og det er jo veldig flott. Men, jeg har funnet noe som er langt viktigere enn det.
Mange ganger hadde jeg kjent at noe var feil når jeg var ute for å selge min løsning til daglig ledere og eiere av bedrifter, men jeg visste ikke hva det var. Så da bare fortsatte jeg på det jeg hadde lært som var å ta kontakt på telefonen, gå i salgsmøte og presentere alle de gode løsningene jeg hadde...
Den beste bedriften startes og bygges best hjemmefra og alene! Da får du formet og gjort den akkurat slik du vil ha den, og hvor nyttige tjenestene dine er vet du jo, og da er det helt sikker mange som vil kjøpe dem.